Cultura i pràctiques escolars a la Mallorca de postguerra (1939-1949)

    10,00

    En general, es té una visió molt homogènia i estereotipada de l’escola franquista. Aquest assaig, centrat en un territori i en un període cronològic concrets, analitza la pràctica escolar d’aquells mestres que exerciren a Mallorca durant els primers deu anys de Dictadura (1939-1949). Amb la finalitat de conèixer aquesta pràctica i la quotidianitat de les aules, l’autor ha partit de fonts diverses que l’han menat a observar que, si bé teòricament es defensen el tradicionalisme i el catolicisme, com a eixos que han d’orientar tota pràctica escolar, quan analitzam com ensenyaven els mestres, veim que una part d’ells continua aplicant metodologies d’ensenyament pròpies dels corrents de renovació pedagògica. I és que, malgrat que alguns havien estat depurats, també eren hereus d’una cultura escolar anterior i, sobretot, dipositaris d’una sèrie de coneixements i recursos metodològics que feren, en un context de transformació política, que la seva pràctica escolar reflectís més continuïtats que ruptures.

    Ús de cookies

    Aquest lloc web utilitza cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Si continuau navegant estau donant el vostre consentiment per a l'acceptació d'aquestes cookies i de la nostra política de cookies.

    ACCEPTA
    copii violati porno cu copii porno cu animale porno cu minori filme porno